2023. gadā apdrošināšanas prēmijās Latvijā kopumā parakstīti 749.7 milj. eiro, no tiem digitālā pārdošana (apdrošināšanas polises pārdošana notiek pilnībā automatizēti, neizmantojot cilvēka palīdzību) veidoja 13.5 %. Digitālās pārdošanas īpatsvars 2023. gadā salīdzinājumā ar 2022. gadu nedzīvības apdrošināšanā pieaudzis par 0.5 %, sasniedzot 12.6 % no parakstītajām prēmijām, savukārt dzīvības apdrošināšanā pieaudzis pat par 9.8 %, sasniedzot 18.6 % no parakstītajām prēmijām.
Īpaši jāatzīmē digitālās pārdošanas augstais īpatsvars sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātajā apdrošināšanā, tirgum piesaistītās dzīvības apdrošināšanā un dzīvības apdrošināšanā bez uzkrājuma, kur vairāk nekā 30 % no apdrošināšanas prēmijām 2023. gadā tika parakstītas digitālajā pārdošanā.
Latvijā apdrošināšanu izplata gan paši apdrošinātāji, gan arī apdrošināšanas starpnieki. 2023. gada beigās Latvijā darbojās 6 apdrošināšanas sabiedrības un 11 dalībvalstu apdrošinātāju filiāles, kuras to uzturētajos apdrošināšanas izplatītāju reģistros kopumā bija reģistrējušas 588 apdrošināšanas aģentus un 601 apdrošināšanas papildpakalpojuma starpnieku. Latvijas Bankas uzturētajā apdrošināšanas un pārapdrošināšanas brokeru reģistrā bija iekļauts 81 apdrošināšanas un pārapdrošināšanas brokeris, turklāt ar apdrošināšanas izplatīšanu Latvijā nodarbojās arī 5 dalībvalstu apdrošināšanas un pārapdrošināšanas brokeru filiāles.
No 2023. gadā apdrošināšanā parakstītajām prēmijām Latvijā apdrošināšanas un pārapdrošināšanas brokeri ir parakstījuši 41.1 %, paši apdrošinātāji 32.7 %, bet pārējie apdrošināšanas starpnieki kopā 26.2 %. Apdrošināšanas izplatīšanas kanālu struktūrā 2022. un 2023. gadā notikušas vairākas izmaiņas, kas liecina par pārmaiņām patērētāju izvēlē un izplatīšanas kanālu efektivitātē. Apdrošināšanas aģentu (kas nav kredītiestādes) un kredītiestāžu kā apdrošināšanas aģentu parakstīto prēmiju īpatsvars 2023. gadā samazinājās attiecīgi par 2 % un 1.6 %, savukārt apdrošināšanas un pārapdrošināšanas brokeru un apdrošinātāju parakstīto prēmiju īpatsvars pieauga attiecīgi par 2.9 % un 0.9 %.
Šīs izmaiņas un tendences atspoguļo apdrošināšanas tirgus Latvijā pielāgošanos mainīgajiem apstākļiem un patērētāju uzvedībai un iezīmē digitālo pārdošanas kanālu un apdrošināšanas un pārapdrošināšanas brokeru lomas pieaugošo nozīmi apdrošināšanas izplatīšanā.