Maksājumu un elektroniskās naudas iestādēm atbilstoši darbību regulējošajiem normatīvajiem aktiem ir pienākums noteiktā termiņā, kārtībā un apjomā publiski atklāt informāciju tās lietotājiem.
Publicējot informāciju tirgus dalībnieka tīmekļvietnē, informācijai ir jābūt viegli atrodamai, ērti lietojamai, saprotamai un sagatavotai atbilstoši normatīvo aktu prasībām.
Nr. Publiskojamā informācija Pamatojums Publicēšanas vieta Publicēšanas termiņš 1 MI/ENI pārstāvis informē maksājumu pakalpojumu izmantotājus vai elektroniskās naudas turētājus, ka tas piedāvā pakalpojumus iestādes vārdā Nav noteikts 2 Informācija par to, ka gada laikā pēc MI/ENI un maksājuma pakalpojuma izmantotāja savstarpēji noslēgtā līguma darbības termiņa beigām MI/ENI ir pienākums pēc maksājuma pakalpojuma izmantotāja pieprasījuma atmaksāt atpakaļ neizlietoto naudu, neprasot par to samaksu Līgumā 3 Informācija par pārskata gadā veikto maksājumu kopsummu. Gada pārskata/ konsolidētā gada pārskata pielikumā Gada pārskata/ konsolidētā gada pārskata sagatavošanas termiņš 4 (ENI) Informācija par apgrozībā esošās elektroniskās naudas apmēru pārskata gada 31.decembrī un pārskata gadā atpirktās elektroniskās naudas apmēru. Gada pārskata/ konsolidētā gada pārskata pielikumā Gada pārskata/ konsolidētā gada pārskata sagatavošanas termiņš 5 Informācijas sniegšana maksātājam par valūtas konvertēšanas valūtu kursu un maksu Nav noteikts 6 Informācija par katra komplektā iekļautā pakalpojuma maksu MPENL 58.1 p. (1), (3) MPS klientu apkalpošanas telpās vai tīmekļvietnē, kā arī — pēc pieprasījuma — papīra formā vai izmantojot citu pastāvīgu informācijas nesēju 7 Informācija par maksu par visu komplektu, kā arī par atsevišķo maksu par katru tajā ietilpstošo pakalpojumu MPENL 58.1 p. (2), (3) MPS klientu apkalpošanas telpās vai tīmekļvietnē, kā arī — pēc pieprasījuma — papīra formā vai izmantojot citu pastāvīgu informācijas nesēju 8 Informācija par atlaidi par noteikta maksājuma instrumenta izmantošanu, ja maksājuma saņēmējs tādu piedāvā MPENL 59.p. (1) Pirms maksājuma uzsākšanas 9 Informācija par maksu, ja MPS vai cita maksājumā iesaistītā persona pieprasa tādu par noteikta maksājuma instrumenta izmantošanu Pirms maksājuma uzsākšanas vai atbilstoši MPENL 63. panta prasībām 10 Pienākums nodrošināt, lai Eiropas Komisijas izstrādātā informatīvā brošūra par patērētāju tiesībām maksājumu pakalpojumu jomā patērētājam būtu viegli pieejama MPENL 59.1p. (1) Tīmekļa vietnē vai papīra formā filiālēs, pie pārstāvjiem un ārpakalpojumu sniedzējiem, ja tādi ir 11 MPS sniedz patērētājam informāciju par maksu, ko tas piemēro patērētāju biežāk izmantojamiem pakalpojumiem (pakalpojumu cenrādis) MPENL 60.1p. (2), (3) Klientu apkalpošanas telpās vai tīmekļvietnē Laikus pirms standartlīguma par maksājumu kontu noslēgšanas vai iesniedzot kopā ar standartlīguma projektu 12 MPS sniedz pārskata patērētājam par tiem pakalpojumiem piemēroto maksu, kuri ir saistīti ar maksājumu kontu MPENL 60.2p. (1), (2) Saziņas līdzeklis (veids), par kuru puses ir vienojušās Vismaz 1x gadā 13 MPS maksātājam sniedz informāciju par maksājuma instrumenta izmantošanas veidu, MPS un maksājuma pakalpojuma izmantotāja atbildību, maksājumam piemērojamo maksu un citu informāciju, kas maksātājam nepieciešama pamatota lēmuma pieņemšanai attiecībā uz maksājuma pakalpojuma izmantošanu MPENL 62.p. (1) 14 Elektroniskās naudas atpirkšanas nosacījumus un kārtību nosaka ENI un elektroniskās naudas turētāja līgumā, norādot tajā arī ar elektroniskās naudas atpirkšanu saistīto maksu. MPENL 62.1p. (2) Līgumā Pirms e-naudas turētājs uzņemas saistības saskaņā ar līgumu vai pirms piekrīt ENI piedāvājumam 15 Standartlīgumā sniedzamā informācija (MPENL 64.p.) Papīra formā vai izmantojot citu pastāvīgu informācijas nesēju Pirms standartlīguma noslēgšanas vai pirms tam, kad maksājuma pakalpojuma izmantotājs piekritis izmantot piedāvājumu 16 Informācija par maksājumu MPENL 69.p. (maksātāja MPS maksātājam) MPENL 70.p. (saņēmēja MPS saņēmējam) Pēc tam, kad maksājuma summa norakstīta no maksātāja konta, vai — gadījumos, kad maksātājs neizmanto maksājumu kontu, — pēc maksājuma rīkojuma saņemšanas 17 Konta izraksts, ja puses par to vienojušās standartlīgumā Noteikts standartlīgumā Noteikts standartlīgumā 18 Informācija par vienreizēju maksājumu, uz kuru neattiecas standartlīgums (MPENL 73.p.) Viegli pieejamā veidā Pirms maksājuma pakalpojuma izmantotājs uzņemas saistības izmantot vienreizēja maksājuma pakalpojumu 19 Informācija par vienreizēju maksājumu MPENL 74.p. (maksātāja MPS maksātājam) MPENL 75.p. (saņēmēja MPS saņēmējam) Atbilstoši MPENL 72.p. (1) noteiktajam Maksātājam - uzreiz pēc maksājuma rīkojuma saņemšanas 20 Informācija par kontu maiņas pakalpojumu Pēc pieprasījuma - papīra formā vai uz cita pastāvīga informācijas nesēja, kā arī pastāvīgi - savās klientu apkalpošanas telpās un savā tīmekļvietnē 21 Informācija par maksājumu instrumenta bloķēšanu MPENL 81.p. (2), (3) Veidā, par kādu MPS vienojies ar maksājuma pakalpojuma izmantotāju Pirms paredzētās maksājuma instrumenta bloķēšanas (ja tas iespējams), bet ne vēlāk kā tūlīt pēc bloķēšanas 22 Informācija par MIP sniedzēja vai KIP sniedzēja piekļuves maksājumu kontam bloķēšanu MPENL 81.p. (5), (6) Veidā, par kādu kontu apkalpojošais MPS vienojies ar maksājuma pakalpojuma izmantotāju Pirms tiek liegta piekļuve (ja tas iespējams), bet ne vēlāk kā uzreiz pēc piekļuves liegšanas 23 Informācija par atteikumu izpildīta maksājuma rīkojumu MPENL 91.p. (1) Veidā, par ko iepriekš panākta vienošanās Tiklīdz iespējams, bet ne vēlāk kā MPENL 94.pantā paredzētajā termiņā 24 Informācija patērētājam par kredītiestādes lēmumu atteikt pamatkonta atvēršanu un par sūdzību izskatīšanas kārtību un ārpustiesas strīdu izskatīšanas kārtību MPENL 97.2 p. (8), (9) Rakstveidā uz pieteikuma iesniedzēja pieteikumā norādīto saziņai paredzēto adresi (ieskaitot elektroniskā pasta adresi) Nekavējoties 25 Informācija par pamatkontu un tā izmantošanas nosacījumiem Redzamā vietā savās filiālēs un savā tīmekļvietnē 26 Pilnīga rakstveida informācija par iesniegumu un sūdzību (strīdu) izskatīšanas procedūru MPENL 104.p. (1) Brīvi pieejama MPS vai elektroniskās naudas emitenta iestādē un MPS vai elektroniskās naudas emitenta tīmekļvietnē, ja tāda ir izveidota 27 Atbilde uz sūdzību un informācija par izskatīšanas termiņa pagarināšanu MPENL 104.p. (4), (5) Rakstveidā vai izmantojot citu pastāvīgu informācijas nesēju, par kādu tas vienojušies 15 darba dienu laikā pēc sūdzības saņemšanas 28 Informācija par vismaz vienu tādu ārpustiesas strīdu risinātāju Patērētāju ārpustiesas strīdu risinātāju likuma izpratnē, kas ir kompetents izskatīt strīdu par tiesībām un pienākumiem, kuri izriet no šā likuma MPENL 104.p. (6), (7) MPS vai elektroniskās naudas emitenta iestādē un MPS vai elektroniskās naudas emitenta tīmekļvietnē, ja tāda ir izveidota, kā arī vispārīgo noteikumu sadaļā līgumā MI/ENI Maksājumu iestāde/ Elektroniskās naudas iestāde MPENL Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likums LB Latvijas Banka MPS Maksājumu pakalpojumu sniedzēji MPENL 2.p. (2) izpratnē MIP Maksājuma ierosināšanas pakalpojums KIP Konta informācijas pakalpojums
(piemēro, ja pakalpojumus sniedz ar pārstāvja starpniecību)
(Ja pirms maksājuma uzsākšanas preču pārdošanas vai pakalpojuma sniegšanas vietā pārdevējs maksātājam piedāvā veikt valūtas konvertēšanu vai ja valūtas konvertēšanu piedāvā veikt maksājuma saņēmējs)
(ja MPS piedāvā atvērt maksājumu kontu kā daļu no komplekta kopā ar citu pakalpojumu, kas nav saistīts ar maksājumu kontu)
(ja viens vai vairāki pakalpojumi tiek piedāvāti kā ar maksājumu kontu saistītu pakalpojumu komplekta sastāvdaļas)
Personām ar invaliditāti izmanto alternatīvus veidus, lai nodrošinātu, ka informācija ir pieejama tām saprotamā veidā
Pēc patērētāja pieprasījuma - papīra formā vai izmantojot citu pastāvīgu informācijas nesēju
Vai kopā ar standartlīguma projektu
LB nosaka minimālās prasības sniegšanas veidam
Var sniegt kopā ar citu patērētājam sniedzamo informāciju par pakalpojumiem, kas saistīti ar maksājumu kontu, ja netiek pārkāptas LB prasības
(ja maksājuma pakalpojuma izmantotājs izmanto maksājuma instrumentu, kas saskaņā ar standartlīgumu izmantojams tikai maksājumiem, no kuriem katrs atsevišķi nepārsniedz 30 euro, vai izmanto tādu maksājuma instrumentu, kuram noteiktais limits ir 150 euro vai kurā uzkrātā nauda nekad nepārsniedz 150 euro)
Saņēmējiem - pēc maksājuma izpildīšanas
Vai vismaz 1x mēnesī, ja par to vienojas standartlīgumā
Pēc pakalpojuma izmantotāja pieprasījuma - papīra formā vai izmantojot jebkuru citu pastāvīgu informācijas nesēju
Saņēmējam - uzreiz pēc maksājuma izpildes
Termiņš galīgās atbildes saņemšanai nedrīkst pārsniegt 35 darba dienas kopš sūdzības saņemšanas